کاهش سردردهای با استفاده از تصفیه هوا

10

تحقیقات بر روی افرادی که از میکرن و سردردهای دیگر گلایه دارند نشان می دهد که آلودگی هوا یک عامل مهم در افزایش این سردردها است. جالب اینجاست که نتایج تحقیقات برای همه سن و سالها و همچنین جنسیت های مختلف یکسان بوده است.

سردرد می تواند در اثر فشار سینوسی و یا آلرژی ایجاد شود. همچنین استنشاق گازهای شیمیایی و بوها خصوصا در افرادی که حساسیت به بو دارند ، می تواند باعث ایجاد سردرد شود.

سردردهای میگرنی می توانند با استشمام برخی بوها ، برخی غذا ها و حتی با استرس ، افزایش یابند. راه های مختلفی برای کاهش سردرد وجود دارد اما بسیاری از سردردها به دلیل ذرات شیمیایی موجود در هوا است ، با تصفیه کردن هوا کاهش می یابند.

بسیاری از سردردها به دلیلی استنشاق بوی شدید ایجاد می شوند. سیستم تنفسی بینی ، در مقابل بوی شدید واکنش نشان می دهد و تحریک آن باعث التهاب ، احتقان بینی و عطسه شود. سوزش مجرای بینی و سینوس ها منجر به ایجاد سردرد می شود.

بهترین راه برای جلوگیری از واکنش های آلرژیک و سردرد از بین بردن ذرات و بوهای موجود در هوای اطراف است.

آلودگی هوا اغلب علاوه بر سردرد ، باعث ایجاد عوارضی نظیر عطسه ، اشک چشم ، آبریزش بینی ، گلودرد ، مشکلات سینوسی و … می شود.

این واکنش های آلرژیک معمولا در اثر ذرات گرد و غبار ، ملکولهای شیمیایی موجود درهوا ، گاز های شیمیایی و شوره حیوانات به وجود می آیند.

راهکار مناسب برای کاهش سردرد :

 یکی از بهترین راه های حذف این آلاینده ها از هوای داخل ساختمان ، استفاده از دستگاه های تصفیه هوای خانگی است. مدل های مختلف دستگاه های تصفیه هوا وجود دارند که قابلیت حذف آلودگی ها و پاکسازی هوا را دارند.

هنگامی که هوا وارد یک سیستم تصفیه هوا می شود ذرات معلق هوا با استفاده از تکنولوژی HEPA حذف می شوند. فیلترهای هپا قادر به حذف 99.7% از ذرات معلق بزرگتر از 0.03 میکرون می باشند. این آلاینده ها باعث ایجاد واکنش های آلرژیک و سردرد در بسیاری از مردم هستند.

فیلترهای کربن فعال یکی دیگر از تکنولوژی های مورد استفاده در دستگاه های تصفیه هوای خانگی هستند. کربن فعال بسیاری از بخارات شیمیایی و بوهای نامطبوع موجود در هوای خانه را که باعث ایجاد سردرد می شوند حذف می کند.

گاهی اوقات مجراهای سینوسی با قرارگرفتن در معرض آلودگی هوا مسدود می شوند و تجمع مایعات در حفره های سینوس عامل ایجاد سردردهای شدید می شود.

هنگامی که سینوسها به طور کامل مسدود می شوند ، سردردهای سینوسی ایجاد می شود. این درد ساکت نمی شود مگر اینکه سینوسها کامل پاک و تمیز شوند.

به منظور جلوگیری از مسدود  شدن سینوس ها می بایست آلودگی هوا را از بین برد و بهترین راه استفاده  از دستگاه های تصفیه هوا است. با استشمام هوای پاک ، سینوس ها همیشه تمیز باقی می مانند.