تکنولوژی یون پلاسما کلاستر چیست ؟

150

تكنولوژی ابتكاری و انحصاری شارپ در دستگاه‌های تصفیه كننده هوا

[views]

دستگاه‌های تصفیه كننده هوای شارپ با تكنولوژی ابتكاری و انحصاری پلاسما كلاستر و ایجاد یون‌های مثبت و منفی، ضمن از بین بردن عوامل آلرژی زا، باكتریها، ویروسها، قارچها، بوهای نامطبوع و گردو غبار، هوای اتاق را به طور كامل تصفیه می‌كنند.

سیستم‌های معمولی تصفیه كننده هوا، فقط هوای عبوری از دستگاه را تصفیه می‌كنند .در حالی كه دستگاه تصفیه كننده هوای شارپ با تولید یون‌های مثبت و منفی، تمام فضا را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد تا هوا به طور كامل تصفیه شود.

همچنین این دستگاه‌ها با مرطوب نگه داشتن محیط، از خشك شدن پوست، گلو و مجاری تنفسی جلوگیری می‌كنند.

گفتنی است كه تكنولوژی پلاسما كلاستر به تایید چندین مركز و انستیتو تحقیقاتی و علمی معتبر در جهان رسیده است.

برای آشنایی با نحوه عملکرد پلاسما کلاستر مقاله زیر را ملاحظه فرمایید :

پلاسما کلاستر چگونه کار می کند ؟

دستگاه های تصفیه هوا شارپ

پلاسما کلاستر از بین برنده ویروس ها و میکروب ها

دستگاه های تصفیه هوای شارب با تكنولوژی یون پلاسما كلاستر می‌توانند با انهدام انواع ویروس‌های آنفلوانزا و میكروب‌های هوازی آنها را از بین ببرند.
دستگاه های تصفیه هوای شارپ نخستین و قوی‌ترین دستگاه های تصفیه هوای مجهز به آنتی ویروس‌ هستند كه 9/99درصد میكروب‌های بر روی سطوح صاف مانند میز و 95 درصد میكروب‌های معلق در هوا را منهدم می‌كنند.

بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی WHO،ویروس آنفلوآنزای خوکی تاكنون به 160 کشور رسیده است؛این در حالیست كه تعداد مبتلایان به بیماری آنفولانزای خوكی طی دو سال آینده به 2 میلیارد نفر خواهد رسید.این موضوع محققان و تولید‌كنندگان سراسر جهان را به مبارزه با این ویروس كُشنده وا داشته است.

بر اساس این گزارش،موارد ابتلا به ویروس H1N1 نیز در حال گسترش است و سرعت انتشار و متوقف کردن روند گسترش آن در جهان بسیار سخت است.

با توجه به این موارد،شركت شارپ به عنوان پیشرو در ارائه و طرح‌های ساختار شكن ، فناوری انحصاری خود را با عنوان یون پلاسما كلاستر معرفی كرد.

در ایران نیز نگرانی از شیوع آنفولانزا،کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی را وادار كرد تا درصدد جلوگیری از شیوع آنفلوانزای خوکی در فصل سرما‌ برآید.

پلاسما کلاستر حاصل چند سال تحقیق و پژوهش

فناوری یون پلاسما كلاستر حاصل چندین سال تحقیق جان آكسفورد رئیس بخش R & D دانشگاه لندن است كه پروژه یون پلاسما كلاستر شارپ را در سال 1989 آغاز كرد و آزمایشات اولیه خود را در سال 2000 به سرانجام رساند.

فناوری فوق در سال 2002 مورد تأیید شارپ قرار گرفت و در نهایت در سال 2005 به مرحله سرمایه‌گذاری و تولید رسید.تكنولوژی یون پلاسما كلاستر شارپ كه مورد تأیید 14 مركز علمی، بهداشتی و درمانی دنیا قرار گرفته است،قابلیت از بین بردن 28 نوع میكروب عامل بیماری‌های صعب العلاج را دارد.

انهدام ویروس آنفولانزا با تكنولوژی یون پلاسما كلاستر

تمام مدل های دستگاه تصفیه كننده هوای شارپ فوق،به راحتی ویروس‌های مقاوم محیطی مانند آنفلوانزای H1N1‌، H5N1 و همچنین ویروس‌هایی همچون كورونا، سارس، پولیو و كوزاكی را بی‌اثر می‌كنند.

همچنین، این دستگاه های تصفیه هوا،تنفس بیماران مبتلا به آسم را نیز بهینه می‌كنند. بسیاری از كارشناسان معتقدند این تكنولوژی، ایمن سازی بدن در برابر تهدیدات شدید امروزی را بیشتر كرده و افراد را از استفاده مداوم ماسك و شستن دست مبرا كرده است.

آکسفورد، استاد دانشگاه لندن و رئیس موسسه تحقیقاتی Retroscreen Virology در این‌باره می‌گوید: مبارزه با ویروس‌های سخت آنفلوانزا نیازمند چندین نوع دفاع است كه فناوری جدید یون پلاسما کلاستر شارپ سلاح تازه‌ای در مبارزه با این بیماری را در اختیار كاربران قرار داده است.

دستگاه تصفیه هوای شارپ در مبارزه با انواع ذرات مضر از جمله باکتری‌ها، ویروس‌ها، قارچ‌ها و ذرات آلرژی‌زا كارایی دارد. این ابزار از قدرت مرطوب كنندگی بالایی برخوردار است كه انتشار یون‌های پلاسما كلاستر را تسریع كرده و از خشك شدن پوست و گلو نیز جلوگیری می‌كند.

از دیگر مزایای این دستگاه ها می‌توان به تكنولوژی یون پلاسما كلاستر HD اشاره كرد كه باكتری‌های هوا را با قدرت تصفیه كنندگی منحصر بفردی ضدعفونی می‌كند. فیلترهای وی‍‍ژه‌ای كه در این دستگاه به كار رفته، گردش هوا را طوری به جریان می‌اندازند كه موجب ازبین رفتن گرد و غبار معلق در هوا می‌شود و بو‌های نامطبوع و دود سیگار را جذب كرده و هوای سالم و تازه را منتشر می‌كند.

در حال حاضر این دستگاه در تمام مراكز صنعتی، درمانی، آموزشی، ورزشی و خانگی قابل استفاده است و همچنین قابلیت نصب در انواع وسائط نقلیه و آسانسورها را دارد.

درمان آلرژی فصلی با تكنولوژی پلاسما كلاستر شارپ

تكنولوژی یون پلاسما كلاستر در دستگاه‌های تصفیه هوای شارپ با اثر بر روی بیش از 29 نوع ویروس،باكتری و سایر ذرات مضر منجر به از بین رفتن آنها می شود ضمن آنكه با انهدام گرد و غبار آلرژی زا از حساسیت‌های فصلی جلوگیری می كند.

به گزارش نشریه Sharp Eye،تحقیقات اخیر نشان می دهند كه تاثیر مثبت یون‌های این تكنولوژی در زیباسازی پوست و خنثی كردن بوی نامطبوع حیوانات خانگی نیز موثرند.

طی دو سال گذشته بیشتر كشورها از این تكنولوژی بهره مند شده اند و اكنون محصولات پلاسما كلاستر در بیش از 100 كشور جهان مورداستفاده قرار می گیرند. شركت شارپ در تمامی تولیدات خود،نیازهای خاص كشورهای آسیایی و سایر قسمت‌های دنیا را در نظر می گیرد.

همچنین در اواخر ژانویه 2011،شركت Sharp Electronics Indonesia ساخت كلاه های ایمنی با تكنولوژی یون ساز پلاسما كلاستر را آغاز كرد.با توجه به نیاز رو به افزایش موتورسیكلت و اسكوتر سواران در اندونزی به كلاه ایمنی،شركت شارپ تصمیم گرفت این تجهیزات را به یون ساز پلاسما كلاستر مجهز كند.

میزان فروش محصولات پلاسما كلاستر شارپ و سایر شركت‌های دارای این تكنولوژی تا پایان دسامبر 2010 به 30 میلیون دستگاه رسید . این آمار فروش ، طی 10 سال پس از تولید نخستین تصفیه كننده پلاسما كلاستر شارپ یعنی سپتامبر 2000، به دست آمده است.

تصفیه كننده شارپ با استفاده از فنآوری یون ‌پلاسما‌كلاستر منجر به دفع و از بین رفتن ذرات آلرژی زای هوا می‌شود.

تصفیه كننده شارپ با انتشار گسترده یون‌های مثبت و منفی در هوای اطراف سبب می‌شود تا هوایی مطبوع همانند هوای با طراوت جنگل یا محیط‌های اطراف آبشار در فضا تولید شود كه این هوا ضمن پاكیزگی فراوان از خستگی و ناراحتی‌های تنفسی جلوگیری می‌كند.

ویروس آنفولانزا نیز از دیگر موارد مهمی است كه توسط انتشار یون‌های مثبت و منفی دستگاه تصفیه كننده شارپ نابود می‌شود.تكنولوژی یون‌پلاسما‌كلاستر در این دستگاه،علاوه بر از میان رفتن آلاینده‌ها،بو‌های نامطبوع مانند بوی سیگار و بوی كهنه عطر مانده بر روی لباس را نیز از میان می‌برد.

تصفیه كننده هوای شارپ از طریق تكنولوژی منحصر به فرد یون پلاسماکلاستر، قابلیت آن را دارد تا با انتشار یون های مثبت و منفی در هوا میکروب‌های موجود در آن را جذب و از بین ببرد.

جان آکسفورد استاد دانشگاه لندن که ریاست موسسه تحقیقاتی Retroscreen Virology را به عهده دارد در ارتباط با تصفیه كننده هوای شارپ می گوید:مبارزه با ویروس آنفولانزای پرندگان یا همان آنفولانزای مرغی دشوار بوده و نیازمند چندین نوع مكانیسم دفاعی است ولی فناوری جدید یون پلاسماکلاستر كه در دستگاههای تصفیه‌كننده‌هوای شارپ وجود دارد سلاح تازه ای در مبارزه با این بیماری در اختیار ما می گذارد.

دستگاه مذكور در مبارزه با انواع ذرات مضر از جمله باکتریها،ویروسها،قارچ ها و مواد حساسیت زا موثر شناخته شده و در تمامی مراكز صنعتی،درمانی،آموزشی، ورزشی و خانگی قابل استفاده است.

پلاسما کلاستر مورد تایید مراکز علمی جهان

درکلیپ زیر تکنولوژی پلاسما کلاستر توسط کارشناسان ویروس شناسی داشنگاه لندن مورد بررسی قرار گرفته است :

13 مركز تحقیقاتی مهم جهان،عملكرد مثبت تصفیه كننده هوای شارپ با فناوری یون‌پلاسما‌كلاستر را به طور كامل تایید كردند .
دانشگاه لوبك آلمان، دانشكده بهداشت عمومی هاروارد آمریكا،دانشگاه علوم كاربردی آخن آلمان،مركز كنترل و پیشگیری بیماری شانگهای چین،مركز ویروس‌شناسی انگلستان،مركز تحقیقات علوم محیطی كیتاساتو ژاپن و دانشگاه سئول كره جنوبی از جمله مراكزی هستندكه به این تصفیه كننده ها مهر تایید زده‌اند.

یون‌پلاسما‌كلاستر با تولید یون‌های مثبت و یون‌های منفی،ویروس‌ها، ذرات آلرژی‌زا ، قارچ‌های موجود در گرد و غبار و بو های نامطبوع را جذب كرده و با خنثی‌سازی، این ذرات آلاینده را از بین برده و اثری از آنان باقی نمی‌گذارد.

کلیپ پلاسما کلاستر از بین برنده ویروس ها :

در جدول زیر نتایج بررسی دانشگاه های مختلف را با زمان آزمایش و جزییات می توانید ملاحظه کنید .

فروش بی‌سابقه تكنولوژی انحصاری تصفیه هوای شارپ

فروش كالاهای مجهز به فناوری یون پلاسما كلاستر به عنوان تكنولوژی انحصاری تصفیه هوای شارپ،به 30 میلیون دستگاه رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شارپ ورد،این میزان فروش حدود 10 سال پس از نخستین استفاده از این تكنولوژی در دستگاه های تصفیه هوا یعنی از سپتامبر 2000 تا پایان دسامبر 2010 بدست آمده است.

فروش 10 میلیون دستگاه در پنج سال نخست،10 میلیون دستگاه در سه سال بعد و تنها 10 میلیون دستگاه در دو سال آخر،گواه بر گسترش استفاده از تكنولوژی یون پلاسما كلاستر است.

در حال حاضر استفاد از تكنولوژی یون پلاسما كلاستر در دامنه وسیعی از كالاهای خانگی نظیر دستگاه‌های تصفیه هوا،‌تهویه هوا و یخچال‌ها استفاده می‌شود.

همچنین این تكنولوژی به طور گسترده در خودروها،واگن‌های قطار و آسانسورها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اكنون در 100 كشور از تكنولوژی یون پلاسما كلاستر استفاده می‌شود.این میزان دو برابر كشورهایی است كه تا دو سال گذشته از فناوری مذكور استفاده می‌كردند.

بر اساس تایید سازمان‌های تحقیقاتی و علمی معتبر در سراسر دنیا،اثر بخشی تكنولوژی یون پلاسما كلاستر در برابر 29 عامل مضر مانند ویروس‌ها،قارچ‌ها و باكتری‌ها اثبات شده است.