آلودگی هوا و رابطه آن با آسم و آلرژی

15

دستگاه تصفیه هوا برای جذب گرد و غبار و جلوگیری از انواع ویروس و باکتری و سایر ذرات مضر

آسم و آلرژی اغلب به دلیل واکنش حساسیتی سیستم تنفسی بدن به ذراتی که از راه هوا استنشاق می شود پدید می آیند.

از جمله ذراتی که منجر به بروز حملات آسمی و آلرژیک می شود می توان به گرد و غبار ، دوده ، گرده گلها ، مو و پر حیوانات ، ویرسها و باکتریها و همچین گازهای سمی ، بو و دود سیگار و بوهای آزاردهنده اشاره کرد. اگر چه درمان های مختلفی از قرص و شربت گرفته تا اسپری برای تسکین این بیماری وجود دارد اما مسلم است تا وقتی ماده حساسیت زا در محیط وجود دارد، بدن شما به آن واکنش نشان می دهد.
به ذرات آلرژی زا آلرژن می گویند. گاهی حساسیت نه از گرده افشانی گل ها و گیاهان بلکه ناشی از حساسیت زاهای محیط خانه هستند. پر ، موی حیوانات ، حشرات ، سوسک ها و کپک ها که ممکن است همواره در محیط داخلی خانه وجود داشته باشند از جمله آلرژن ها هستند. برای رهایی از این نوع آلرژی نیز کافی است حشرات را از بین ببرید و خانه را تمیز نگهدارید. تمیز کردن داخل رختخواب با جارو برقی های مجهز به سیستم خاص نیز گرده ها را به حداقل ممکن می رساند.
دستگاه های تصفیه هوا بعلاوه بر جذب گرد و غبار و ذرات آلرژی زا و جلوگیری از حساسیت های فصلی با اثر بر روی انواع ویروس ، باکتری و سایر ذرات مضر منجر به از بین رفتن آنها می شود.

آلرژی چطور آسم می شود؟

گرده گل ها که در فصل بهار در هوا منتشر می شوند، در دستگاه تنفس و نقاط تحتانی تر ایجاد التهاب می کنند.

این التهاب، تنگی نفس ، احساس ناراحتی و درد سینه ، سرفه و خس خس سینه به همراه دارد. این گرده ها با ایجاد التهاب در راه هوایی جا خوش می کنند و کم کم ماندگاری همان چیزی است که آسم می نامند.

چیزی نمی گذرد که دست به دامان اسپری های آسم می شوید تا راه باریکی برای تنفس باز کنید. دلیل 40 درصد از آسم ها ، آلرژی است. عوامل اصلی تحریک این آلرژی نیز غذا ، گرد و خاک و گرده افشانی گیاهان ، به علاوه گزیدن حشرات و اثرات به جا مانده از آنها و فضولات باقی مانده از سوسک ها در حمام است.