۸ دلیلی که باید حل پازل را در برنامه روزانه خود قرار دهید!

40

[views]

اگر با خود فکر میکنید که با ظهور تلفن های هوشمند و تبلت ها حل پازل منسوخ شده است، لطفا دوباره در این مورد فکر کنید. بازی کردن و حل پازل به طور منظم دارای مزایای زیادی است. چیز های مثبت زیادی در مورد این بازی ها وجود دارد. در ادامه به چند مورد از آنها اشاره خواهیم کرد.

۱- تقویت حافظه

حل پازل به تقویت ارتباطات موجود بین سلول های مغز ما کمک می کند. همچنین باعث ایجاد ارتباطات جدید بین آنها می شود و سرعت ذهنی و فرآیندهای تفکر را بهبود میبخشد.

پازل چیدنی به طور ویژه برای بهبود حافظه کوتاه مدت سودمند است. حافظه کوتاه مدت به ما کمک می کند که شکل ها و رنگ ها را به خاطر بسپاریم و تصویر بزرگتری را مجسم کنیم تا مشخص شود کدام قطعات با هم مناسب خواهند بود.

۲- مهارتهای حل مسئله بهتر

توانایی خلاقانه برای حل مشکلات و تفکر انتقادی در نیروی کار بسیار با ارزش است. پازل ها در توسعه این مهارت های مهم به ما کمک می کنند. مشکلات زیادی وجود دارند که ما قادر به حل آنها نیستیم ، اما لازم نیست که حل پازل یکی از آنها باشد.

پازل ها نیاز به رویکرد های متفاوتی جهت حل دارند و اغلب با سعی و خطای بسیاری همراه هستند. ما همچنین ارزش تدوین نظریه ها ، تست فرضیه ها و همچنین تغییر دیدگاه ها برای زمانی که چیزی طبق برنامه ریزی قبل کار نمیکند را یاد میگیریم.

۳- پازل برای مغز سالمتر و جلوگیری از آلزایمر

متمرکز کردن توجه خود بر روی حل یک پازل باعث از بین رفتن اظطراب و یا حداقل کاهش آن می شود. تاثیر انجام پازل به طور منظم برای دور کردن آلزایمر و فراموشی شناخته شده است. بنابراین حتی اگر به افزایش ضریب هوشی خود اهمیت نمی دهید این مسئله را در نظر بگیرید.

یک مغز فعال بسیار سالم تر است و با احتمال کمتری تحت تاثیر بیماری ها قرار مگیرد. مطالعات نشان می دهد که فعال نگه داشتن ذهن آسیب های سلول های مغزی را کاهش می دهد و همچنین از رشد سلول های عصبی جدید حمایت می کند و ارتباط بین آنها را تقویت می کند.هر تمرین ، فیزیکی و ذهنی، را متناسب با سطح خود انتخاب نمایید و سطح دشواری آن را به تدریج افزایش دهید.

۴- بهبود حال و هوا

یکی دیگر از مزایای پازل ها این است که آنها باعث افزایش تولید دوپامین مغز می شوند.دوپامین یک انتقال دهنده عصبی است که حالت و احساس خوش بینی را تنظیم می کند. همچنین بر حافظه، تمرکز و انگیزه تاثیر می گذارد.

هر زمان که یک پازل را حل کنیم و یا حتی یک قطعه را در جای درست خود قرار دهیم دوپامین آزاد میشود. این باعث می شود ما به ادامه کار بر روی حل آنها و به چالش کشیدن خودمان ادامه دهیم.

۵- حل پازل به شما یک تجربه موفق می دهد

آیا شما زمانی که یک پازل را حل می کنید احساس فوق العاده ای دارید یا زمانی که چیزهای بی اهمیت را امتحان می کنید؟ این به من یک احساس خوب برای تمام روز می دهد و آماده هستم تا در مورد بعدی خودم را به چالش بکشم. پازلهایی که با هر بار تلاش بهتر و کامل تر میشوند بیشتر احتمال نگه داشته شدن تا حل کامل آن را دارند.

۶- بهره وری بیشتر

هنگامی که ما شادتر و کم استرس هستیم ، تمرکز برای ما آسان تر است. هنگامی که تمرکز ما بهبود می یابد ، بهره وری ما به طور طبیعی به سرعت بالا خواهد رفت.

مغزی که توسط یک پازل فعال و تحریک شده باشد عملکرد بهتری در کار خواهد داشت. اگر در حال تلاش برای ادامه کار در محل کار یا مدرسه هستید، حل یک پازل کوتاه مدت را برای سرحال کردن مغز خود در نظر بگیرید.

۷- افزایش توجه به جزئیات

هنگامی که شما در حال تلاش برای حل یک پازل هستید، به ویژه پازلهایی با قطعات کوچک که همه در ظاهر یکسان هستند، توجه به جزئیات بسیار مهم است.

شما باید چشمان خود را برای انتخاب رنگ و شکل با تغییرات جزئی که به شما در ترکیب همه چیز در کنار هم کمک می کند آموزش دهید.

توانایی انتخاب بر روی جزئیات کوچک در هر جنبه ای از زندگی، بویژه محل کار به ما کمک میکند. زمانی که جزئیات دقیق تر کیفیت کار ما را بهبود میبخشد.

۸- همکاری بهتر

محققان دانشگاه ییل (Yale)  متوجه شده اند که فرصت دادن برای همکاری در حل پازل بین کارکنان موجب بهبود در روابط و توانایی آنها جهت تکمیل کردن کارها می شود.

از همین امروز شروع کنید

اکنون که بیشتر در مورد مزایای حل پازل ها می دانید، در مورد قرار دادن آنها در برنامه روزانه تان باید تصمیم گیری کنید.

شما میتوانید پازل ها را به صورت آنلاین سفارش دهید و یا از فروشگاه های اسباب بازی و سرگرمی خریداری نماید. همچنین میتوانید گزینه هایی را انتخاب کنید که همیشه همراه خود داشته باشید تا در فرصت های مناسب از آن استفاده نمایید. روش دیگر هم نصب یک برنامه بر روی تلفن همراهتان و یا حتی استفاده از سایتهای آنلاین است.