فواید تاب بازی برای کودکان

233

[views]

بازی کردن بسیاری از افراد را به یاد دوران کودکی شان می‌اندازد. در واقع بازی کردن با کودکی انسان عجین شده است. بازی برای کودکان گاهی از غذایی که می‌خورند نیز مهم تر است.

در طول بازی کودکان مجبور به استفاده از حواس پنچگانه خود و تقویت آنها هستند. کودکان هر چه بزرگتر می‌شوند از بازی‌های هیجان انگیز بیشتر استقبال می‌نمایند. آنها در پی کسب تجربیات جدید هستند، تجربیاتی که همراه با هیجان باشد برایشان لذت بخش تر خواهد بود.

یکی از بازی‌های محبوب همه ی ما تاب بازی است. تاب بازی یکی از بازی‌های قدیمی است .

تاب بازی جزو بازی‌هایی است که می‌تواند سلامتی و شادی کودکان را تضمین نماید.

تاب بازی باعث بالا رفتن میزان سوخت و ساز بدن می‌شود و بر متابولیسم تاثیر مثبتی باقی می‌گذارد همچنین در جهت رفع نفخ و بهبود حافظه کمک شایانی می‌کند.

تاب بازی کردن دارای فوائد بسیاری است. این بازی تمام عضلات را درگیر خود می‌کند و می‌تواند یک ورزش نیز محسوب گردد. در تاب بازی کودکان با مفاهیمی مانند بالا، پایین، جلو و عقب آشنا خواهند شد. همچنین تاب بازی باعث ایجاد هماهنگی در میان دست‌ها، چشم و سایر اعضای بدن می‌شود. ایجاد یکپارچگی بین حس‌ها  باعث بالا رفتن راندمان مغزی می‌شود به گونه ای که کودک در آینده می‌تواند با افزایش این هماهنگی‌ها از عهده انجام کارهای بزرگتری بر آید. حرکت یکنواخت تاب مانند پاندول ساعت می‌تواند باعث ایجاد آرامش روانی در کودکان شود.

 رشد مهارتهای فیزیکی شامل :

1- حرکات درشت  ( مفاصل وعضلات درشت را به کار می اندازد )

2- حرکات ظریف دست ( تقویت انگشتان ومچ دست کودک میشود )

3 – پرورش حس عمقی : فشاربر عضلات باعث تحریک حس عمقی در کودک میشود .بدین معنا که میفهمد برای هر حرکتی

چه مقدار نیروی عضلانی لازم است .

4 – تاب خوردن به سمت جلو وعقب به غیراز این که تعادل تقویت میشود ,گیرنده های تعادلی گوش با منطقه ای در مغز

در ارتباط است که ان منطقه باعث بالا رفتن سطح هیجان در کودک می شود .

۵ – به بالا رفتن هوش طبیعت گرایی کودک کمک میکند .

جهت کامل شدن فواید تاب بر والدین این  وظیفه مهم است که وسایل بازی کودک را ایمن ,مقاوم ,استاندارد انتخاب کنند تا در حین بازی سلامت فیزیکی کودک حفظ شود واسیب نبیند .